23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Medie: Lidl går efter en markedsandel på 10 procent

Lidl har i dag 162 butikker i Danmark og en markedsandel omkring seks pct., men ambitionen er væsentlig højere, siger adm. direktør Jens Stratmann.

Discountkæden Lidl er det senere år vokset i rekordtempo især efter overtagelsen af flere tidligere Aldi-butikker. 21 nye butikker er kommet til, så kæden i dag tæller 162.

Lidl er dog fortsat en mindre aktør på det danske dagligvaremarked både målt på butikker og markedsandelen omkring seks pct. 

Til sammenligning tæller discountkonkurrenten Netto tæt ved 550 butikker, mens Rema 1000 snart runder 420 butikker og Coops 365discount tæller omkring 320 efter en større udrensning i butiksnettet. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web03